pinterest twitter instagram

Follow Me on Pinterest

1 Mayıs 2012 Salı

İÇLİ KÖFTE TARİFİ

Geçtiğimiz cumartesi mükemmel bir şekilde güne başladım.Kendimi çok iyi hissettiğim zamanlarda güzel ve eziyetli yemek yapmaya bayılıyorum :)) O gün de bugün içli köfte yapıcam dedim tamam biraz zor kabul ediyorum ama bu tarifle birlikte artık siz de kolayca yapabileceksiniz.Hemde çok kolay bir şekilde...Tek yapmanız gereken sıralamaya uymak,sıralamayı atlamadan yaptığınız takdirde başaracaksınız ...BUYRUN:

1.Bir tavada ailenizdeki kişi sayısı veya ne kadar yapmak isterseniz göz kararı kıyma koyun biraz yağ ile kısık ateşte kavurmaya başlayın bu arada koyduğunuz kıyma kadar soğanı ince doğrayıp kavrulan kıymanın üzerine ekleyip kavurmaya devam edin.Biraz tuz,karabiber ekleyin.başka bir yerde cevizi rondodan geçirin.Büyüklüğü sizin damak tadınıza kalmış örneğin ben biraz dişe gelmesini seviyorum.Bütün malzemeleri iyice kavurduktan sonra en son maydanozu ince kıyıp harcınızın içine ekleyin ve altını kapatın.

2.Dışarıda biraz soğuduktan sonra harcınızdan ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapıp bir tabağa koyun.Yuvarladığınız iç harcınızı buzlukta en az 1 gece bekletin.






3.Artık şu aşamada yarım saatlik işiniz kaldı.Yağsız kıymayı (yapacağınız kişi sayısı ve harcınıza göre) derin bir kaba alın ve kıymanız ölçüsünde ince bulguru kabınıza ekleyin.1 adet yumurta kırın ardından kırmızı toz biber ekleyin ( toz biber kısmı önemli)Biraz da irmik,tuz koyuyoruz ve yoğurmaya başlıyoruz.Yoğururken yanınıza su dolu bir kap alın ve ara ara yoğurma kabınıza biraz su ekleyerek yoğurmanız gerekir.(Bulgurun açılması ve lastik gibi bir hale gelmesi için)Ama suyun ölçüsünü abartmayın azar azar durumuna göre eklersiniz.Uzunca yoğurmanız gerekiyor.Çünkü iyi yoğrulmayan lastik kıyamına gelmeyen dış harcımız haşlandığında dağılabilir.O bakımdan yoğurma işlemine dikkat.

4.Şimdi buzluktan 1 gece önce hazırladığınız yuvarladığınız iç harcınızı çıkarın ve o yuvarlakların boyutunda dış harcınızdan alıp yuvarlayın ve iç topunu dış hamurundan yaptığınız yuvarlağın içine dürtün :) Evet evet yanlış duymadınız dürtün.Bu noktada dış hamurunuzu iç topunuz boyutundan çok büyük almayın ki ikisi iç içe geçip kabuğu ince olduğu zaman çok daha lezzetli oluyor.Dürttüğünüz iç toplarınızı kapatın bu noktada biraz ellerinizi ıslatıp kapatabilirsiniz.

5.Dış toplarınızın içine, iç toplarınızı dürttünüz :)) Ve bitti...Sırada şimdi bir tencereye biraz katı yağ ekleyin(benim tercihim)ama yiyemeyenler için sıvı yağ da olabilir.Dolu dolu bir yemek kaşığı salça koyuyoruz.Ben biber ve domates salçasını birbirine katıp yemeklere öyle kullanıyorum.Bu sosun içinde biber salçası kesinlikle olmalı.Biraz da tuz ekleyip içli köftelerinizi kaynayan sosun içine atıverin:)Çok fazla bekletmeyin en fazla 10 dakika.çünkü iç harcı pişmiş olduğu için çabuk pişiyor.

6.En güzel aşamadayız.Artık tabağınıza köfteleri suyuyla beraber ikram edin.Afiyet olsuuuun :)))
Bu arada içli köftenin yanına kuru soğanlı,domates,salatalık kuru fesleğenli salata ilaç gibi gider kombinleyin :))

1 yorum:

  1. Bilgileriniz için teşekkür ederiz Burunestetikameliyat.net hizmetlerimiz için bizden bilgi alabilirsiniz

    YanıtlaSil

Hadi bakalım yorumlarınızı çok merak ediyorum.şimdiden teşekkür ederim :)